fredag 9 september 2011

Blunda eller se...?

Ja, det är upp till oss själva vad vi väljer...

Men jag blir aningen frustrerad när människor VÄLJER att blunda när en närstående behöver hjälp och stöd - en närstående som har ställt upp för DOM i vått och torrt!

Varför blundar dom?
Är det för att det är enklast så?

Hmm...

Jag kan inte riktigt släppa detta, kan inte riktigt förstå!
Blir både frustrerad, ledsen och kanske lite arg när jag ser hur min goda vän blir behandlad av sina barn - "vuxna" barn - som borde stötta sin mor när hon äntligen har valt att börja tänka lite mera på sig själv och göra vad just HON vill göra!
Dom kanske fick en chock?
Hur som helst - jag tycker dom borde skämmas!
Man gör inte så mot sin mamma, så är det bara!

Och nu när jag sitter här med mina tankar och funderingar, kommer jag på mig själv med att känna tacksamhet för att jag har så bra kontakt med mina barn <3
Dom försöker åtminstonde förstå fast dom kanske inte gör det=)
Tack, mina älskade barn för att ni är så raka och ärliga och inte minst; att ni lyssnar till era hjärtan...att ni vågar vara er själva!
Mamma älskar er<3