torsdag 24 november 2011

Facebook på gott och ont...

Jodå, jag gillar "mitt facebook"...alla mina vänner är ju där, var och én på sitt sätt och efter sina förutsättningar.
MEN!
Det finns ett MEN!
Jag läser att vissa klankar ner på människor som verkligen har det bra och gläds åt att dom har det bra...för SÅÅÅ bra kan väl ändå inte alla ha det?
Man KAN väl inte må så bra?

Jo, det kan man!
JAG MÅR SÅ BRA SOM JAG SKRIVER!
Jag skulle väl inte skriva det annars?!
JAG HAR EN UNDERBAR SAMBO!
JAG ÄLSKAR MIN FAMILJ OCH MINA VÄNNER!
JAG ÄR STOLT ÖVER MINA BARN!
JAG AVGUDAR MITT BARNBARN OCH ÄLSKAR ATT UMGÅS MED HENNE!
MINA FYRBENTA BARNBARN ÄLSKAR JAG OXÅ!

Jag är nöjd med mitt liv, precis som det är...med motgångar och medgångar - det är ju så livet ska vara!
Det kan inte vara perfekt hela tiden, men när det är BRA, så är det BRA!
Och jag kommer fortsätta glädjas över hur bra jag har det och fortsätta BERÄTTA om det...det är ju frivilligt att läsa?=))
Jag kommer oxå fortsätta skriva när jag är upprörd över orättvisor eller "korkade" människors beteende!

Så är det bara!
JAG ÄR JAG - OCH DET TÄNKER JAG FORTSÄTTA MED!
JAG KOMMER ALDRIG BE OM URSÄKT FÖR ATT JAG MÅR BRA!
EJ HELLER SKYLLA PÅ OMSTÄNDIGHETRNA OM JAG MÅR DÅLIGT!

Vi är alla människor med olika förutsättningar,
men vi har ändå ett ansvar för hur vi vill leva våra liv!

Så jag tycker helt enkelt att vi borde sluta avundas dom som har det bra och försöka göra något bra utav våra egna liv oxå!
Hur som helst :
LIVET ÄR INTE DE DAGARNA SOM GÅTT; UTAN DE DAGARNA SOM KOMMER!

Kram på er alla <3