torsdag 15 december 2011

Barndomsjul, ooh va den var underbar!

Underbar, och i vissa fall helt magisk, så
upplevde jag mina barndoms jular...

Julpyssel med mamma, pappa och mina
syskon, julbak med mormor, inköp av
finaste julgranen, "hysj-hysj" kring
julklapparna - som oftast var "egenproducerade"
i syslöjden, träslöjd eller keramik=)
Syrran och jag som skulle hänga  upp våra
julstrumpor, och "busiga" som vi var så
hängde vi upp våra strumpbyxor...det var ju
plats med mer i dom;)
Undrar om syrran kommer ihåg detta?

Ett av många fina minnen jag vet hon
kommer ihåg är första söndagarna i advent,
vartenda år...samma sak;
Åka och möta älskade mormor i Lilleström
klockan 17.00 och kolla när
"Julegata" tändes, och efteråt var det fika hos mormor <3
Det var såå mysigt! Och vackert!
Här kommer en bild...för er som aldrig sett
"Europas vakreste Julegate"


Vackert, eller hur?

Ett annat härligt minne :
Jag fick en kälke till min docka utav mormor <3
Vilken lycka!
Kälken finns med mig fortfarande, den
kommer fram varje jul, men dockan är
utbytt mot en tomte...


Ja, så var det när jag var barn...
Vilka härliga minnen jag har av mina
barndoms jular och min älskade mormor!

Och nu när jag själv är mormor ska
jag FÖRSÖKA dela med mig lite utav det
jag fått uppleva till mitt lilla barnbarn <3