onsdag 14 mars 2012

Solig morgon:)

07.00...upp o hoppa!
Full fart; på med kaffebryggaren, in på toa, tända i kaminen, ut med hundarna, ner i tvättstugan, dricka kaffe, kolla genom Facebook, in i badrummet, ut o röka, sätta på diskmaskinen, mera kaffe, spela lite spel på Facebook, ge hundarna mat och ut en snabbis med dom,tvättstugan igen, svabba av golven, ut o röka, ChiSan & Proviva, mera kaffe och nu blogg...=)
Ja, på det stora o hela är jag rätt nöjd med vad jag åstadkommit och hunnit med idag!
Om jag fått "eld i räva"? Nejdå...det måste vara vårsolen som ger energi till en annars så trötter kropp - det är ju så underbart att kliva ut på morgonen och välkomnas av strålande sol och fågelkvitter:)!!!
Oh, va våren är underbar här i "min skog"!
Men nu då? Jo, nu är klockan strax 9.00 och det bara att köra vidare...jag börjar med att sätta på en ny kanna kaffe och vänta in Johanna, lite "morgon-babbel" innan vi börjar jobba. Jag känner på mig att det kommer rulla på som hejjsan idag, för ju snabbare vi jobbar, ju längre kafferast kan vi ta i solväggen=)
Så, jag säger bara; Ut i solen, mina vänner och sug åt er av all energi som dessa härliga, efterlängtade strålar ger! UNDERBART=)