tisdag 23 augusti 2011

Frukost...


Ja, frukost är dagens viktigaste måltid - jag vet!
Men ändå "glömmer" jag att äta frukost...

Nästan varje dag säger jag till mig själv :
-"I MORGON MÅSTE JAG ÄTA FRUKOST! JA, JAG SKA NOG KOKA LITE GRÖT (som jag måste tvinga i mig) OCH ETT ÄGG ELLER TVÅ! KANSKE YOGHURT OCH FLINGOR ISTÄLLET?! "

Jo, tanken är bra=)
Och vilken tur att det är mig själv jag lovar, för detta löfte bryter jag varje dag!
Istället för frukost blir det en smörgås "i farten" sådär runt 11-tiden när jag känner att; Fasiken, nu börjar jag bli snurrig och yr i huvudet, blodsockret sjunker och jag är lite halvgrinig...
Inte smart alls!

Visst är jag en vanemänniska...har svårt att ändra på ett invant mönster fast jag VET att mönstret är åt hälsike fel...

Nåja, i morgon är en ny dag - undrar om det blir gröt eller yoghurt till frukost?=) hihi, fortsättning följer...