söndag 9 oktober 2011

Under ytan...

Ja, jag undrar - och säkert flera med mig - hur ser det egentligen ut där under ytan?
Den där ytan som vi människor har som ett "skal" runt oss själva...
Den där ytan som visar att vi har fint hus/ lägenhet,
nya bilar och motorcyklar eller fyrhjulingar,
stora fina platt-TV - helst en i varje rum, musikanläggningar,
datorer och TV-spel...
Ja, just det; märkeskläder måste man ju oxå ha!

För allt detta gör ju oss människor sååå lyckliga!
Eller?

Nej, jag tror inte det!
Jag tror inte att lyckan ligger i prylar!
För det är ju ändå så att det inte är VI som äger dessa prylar, det är BANKEN!
Iallafall för de flesta utav oss...men ändå blir vi imponerade av
grannens nya åkgräsklippare eller fyrhjuling...

Dessa tankar fick jag förut när jag tittade på "våran" nya bil,
som inte är våran, men BANKENS!
En ny bil fast det inte är några större fel på "gammelbilen"!

Hmmm...jag vete tusan om det är intressant vad grannen har, utan mer
intressant är det nog att tänka på
om man verkligen behöver alla nya prylar som man ändå inte äger!?

Bara en tanke såhär på söndagskvällen... =)