lördag 28 januari 2012

Störningar...

Tänk vad vi människor stör oss på varandra och varandras egenheter!
Egentligen rätt konstigt, tycker jag, för alla är vi olika och har olika värderingar och förutsättningar i livet...det är ju just DET som gör oss människor unika! För hur kul skulle det vara om vi alla tyckte, tänkte och gjorde likadant? Inte kul alls!
Det vore helt enkelt supertråkigt!
Själv kommer jag aldrig att bli "en i mängden", det har jag fobi för! Hemska tanke att inte våga vara JAG! Att inte våga stå för vad jag tycker och tänker, eller stå för vad jag säger och gör! Då vore det ju inte JAG...
Vad jag vill säga med detta? Jo, typ såhär; Alla är vi olika - tack o lov - respektera andra för den dom är och inte vad vi tycker dom ska vara, uppmuntra till att våga stå för "tokiga" idéer, peppa inför svåra beslut... Lyssna och strunta i att dömma! ( Vill vi vara domare, kan vi istället söka jobb i Tingsrätten. )
Ge varandra en kram - den värmer mer än vi tror - och den är alldeles gratis!
Var rädda om er själva och varandra - lev idag, i morgon kan det vara för sent <3