lördag 14 januari 2012

TEQUILA

Det kanske ligger något i talesättet *Sådan matte, sådan hund*?!
Vi är ju lite udda, Tequila och jag fast på olika sätt...det jag menar är att vi är lite annorlunda än genomsnittet för våran respektive "ras".
Fast jag personligen trivs med att inte passa in i mallen som bestämmer vad som är normalt för människosläktet...när jag tänker efter så är det nog alltför jobbigt att sträva efter att vara "normal"=)

Men Tequila-gumman, då? Undrar hur hon resonerar om att inte vara som alla andra fluffiga och fina Bichon'er?
Hon blir faktisk inte borstad varje dag, eller badad och fönad varje vecka... Nej, jag har klippt ner henne; tycker inte vi behöver hållas med "skönhetstävlingar" här i skogen.
Visst blir hon borstad och badad, men inte för att vara FIN...för oss är hon ju fin oavsett hur hon ser ut - det är ju hennes personlighet vi älskar; en sprudlande glad, envis och trogen dam <3

Här kommer lite bilder som visar hur gullig hon är;




Sådär, ja...så ser hon ut, våran älskade Tequila...
och såhär "borde" hon se ut;


Jodå, den här är jättesöt...Tequila har oxå varit en sån här "fin dam", men det blev ändringar när vi flyttade till skogen - både för henne och hennes halvtokiga matte=)!
Hon blev av med pälsen och jag stuvade undan alla höga klackar...och fy tusan va skönt vi har't, vi medelålders damer som kan lomma runt och bara må gott...det är livskvalitet både för två- och fyrbenta!